Thursday 20 February 2014

KENAPA PILIH SHAKLEE?



kenapa akau ambil supplement shaklee? hurmm actually, aku tak pernah pon berjinak2 dengan dunia penjagaan kesihatan ni masa study.. pernah sekali je aku beli oil primrose oil.. tu pon sebab terpengaruh dengan kawan aku yang sangat menjaga kesihatan.. tapi hangat2 tahi ayam je aku ni.. hikhikhik..

aku start mula pengambil tahu tentang kesihatan, bila aku nak kawin.. biasalah kan.. mihmihmih.. dan bertambah extreme lagi time aku mengandung.. tu lagilah biasa.. worried mom do research better than FBI.. damn true!.. sebab kemengandungan aku tulah aku dah tahu macam2.. tentang supplement.. penyakit.. natural remedy.. healthy diet.. boleh jadi nutritionist dah aku ni.. hehehe..

aku rasa bukan aku sorang je.. semua mak2 pon camtu.. especially yang blogger2 ni.. sebab tu aku kalau nak cari info apa2, cari je blogger2 yang berstatus mak.. konfom banyak info yang aku dapat.. apa yang baik, lagi baik dan terbaikkk..

dari blogwalking tersebutlah aku jumpa shaklee ni.. dan sebelum jadi pengguna, haruslah aku dah study dan buat research pasal shaklee ni.. well.. aku kan mak.. haruslah nak yang terbaikk.. so setelah dikaji, memang aku dapati shaklee ni the best lah.. bukan aku sorang yang kata, beribu lagi yang kata.. aku bukan setakat dengar kata distributor shaklee ni.. tapi study syarikat, tengok review pengguna.. kalau setakat tanya distributor dia, biarlah brand cap cipan pon, kalau dah dia penjualnya, sure lah dia kata produk dia terhangat di pasaran kan??

lama jugak aku study sebelum ambik keputusan nak consume shaklee.. tapi haa sekarang amik ko.. terus join jadi distributor terus.. hahaha.. bende baik kene share2.. tak elok simpan sorang2.. hikhikhik

so, here i am.. to share with all of you, the goodness of shaklee.. ceewaaahhh.. ni memang ikhlas dari hati sebab aku pilih shaklee.. takde kene mengena dengan orang lain ye.. hehehe

first of all, haruslah keberkesannannya kan.. biar brand robert pattinson pon, kalau tak berkesan, jangan harap la ada orang nak beli.. kecuali nak dapatkan gambar or autography si robert tu.. hahaha.. eh ada tau orang macam ni.. jgn main2.. :) so testimoni daripada aku sendiri.. memang shaklee ni berkesan.. malas aku nak cita lebih2 sendiri.. korang bacalah pengalaman aku berpantang dengan shaklee ye.. hohoh



hah ko.. tengok tu.. ranking no 4 dunia tuh dari segi keberkesanan.. yang best lagi, jenama yang top 3 tu tak masuk dalam pasaran negara kita.. so shaklee no 1 lah kat malaysia.. woowwieee.. :D

kedua ialah harganya.. ini penting bagi aku.. sebab aku ni bukannye pemurah sangat nak habis banyak2 untuk bende2 camni.. banyak lagi aku kene fikir.. handbag.. kasut.. baju baru.. wawawawawa.. tapi shaklee ni memang reasonable la harganya.. berpatutan orang kata.. kalau korang rasa mahal sebotol tu cuba tengok satu botol tu boleh tahan berapa lama.. contohnya Vita-C Plus.. harga sebotol RM92.50.. humakk aii.. lagi 7 ringgit 5 kupang nak cukup seratus.. baik beli kasut baru.. itu kalau ko kira tanpa berfikir.. ok meh aku tolong kirakan.. sebotol ada 180 biji.. sehari ko hanya perlu ambil sebiji je.. so sehari ko hanya spend 51sen je untuk kesihatan ko.. 51sen SEHARI UNTUK KESIHATAN.. kalau ni pon ko rasa mahal, cuba ko sakit dulu.. baru ko tahu mana mahal mana murah.. bak kata emak aku, if you think health is expensive, then try sickness.. haa.. jgn main2 ngan aku.. hehehe

ketiga sebab shaklee ni supplement yang semulajadi selamat.. no chemical.. takda kesan sampingan.. eh cop.. ada.. kesannye kalau ko makan dengan berdiplin, yang gemuk akan kurus, yang tak sihat akan sihat.. insyaAllah.. :) sebab apa ia selamat? sebabnye...
  • Tiada pemanis tiruan
  • Tiada pewarna atau lemak trans
  • Tiada suapan tersembunyi
  • Tidak menjalani ujian terhadap haiwan
  • Tidak mengandungi bahan yang dilarang
  • Tidak mengandungi peluntur klorin

  • yang ni aku kopipes dari orang lain.. heheh peace..


    keempat sebab shaklee ni bukan supplement main buat je.. sekarang ni kan banyak supplement or kosmetik yang rasanya semua orang boleh patenkan.. asal ada duit.. yang ni pleaseeeeelah korang berhati2.. cek dulu kandungan dia.. cek kkm selamat ke tak.. jangan main beli je.. tambah2 sekarang ni banyak betul produk pemutih lah hape lah yang kesan dia boleh nampak cepat.. sehari dua pakai dah cun melecun kulit muka korang.. agak2 korang lah, diorang letak ape ye bahan 'ajaib' dalam produk tu sampai boleh nampak kesan ketara camtu?? korang fikirlahh.. jangan sebab kita nak cepat cantik, nanti lama2 kita merana disebabkan kesan sampingannya.. be carefull people.. jaga diri hokey..


    so back to shaklee.. shaklee ni ade team yang besar dan kuat.. ada r&d diorang.. ada clinical proven.. ada clinical paper published.. ada quality control.. ada paten.. ada scientist.. ade nutritionist.. bukan orang2 biasa yang tiba2 dapat idea eh aku rasa nak jual ubat la.. jom kita pergi proses daun sekian2.. aku rasa berkesan la utk orang sakit sekia2.. sekian terima kasih.. diorang spend more than $250 million untuk research sahaja tau..


    haa.. yang paling penting sekali sebab ianya halal.. ini paling pentinglah untuk kita sebagai orang islam kan.. so no worries people.. shaklee is halalan toyyiban.. :)



    sijil halal terbaru



    so kawan2.. sapa2 yang dah mula ada kesedaran untuk memelihara kesihatan ni, dan ingain cuba try test untuk jatuh cinta dengan produk shaklee seperti aku.. contact je haku hokey??

    aku suka je nak tolong korang.. nak tanya pape.. nak sembang2.. nak cuba sikit dulu.. nak apa2 la.. contact je.. dont shy2.. :)


    facebook : Kedai Ubat Anda

    email : musalmahn@gmail.com
    whatsapp : 013 3444633



    No comments:

    Post a Comment