Thursday 4 July 2013

uimom allegro breastpump review

hi all, arini aku nak cite pengalaman aku sepanjang 3 bulan menggunakan breastpump unimom.. aku beli unimom allegro.. untuk pengetahuan unimom allegro ni single electric pump.. masa aku beli, aku beli sekali dengan switch kit yang boleh convert manual electric pump kepada manual.. so aku ada dua jenis pump iaitu unimom allegro dan unimom mezzo.. yiiiihhaaa.. so meh nak cite sebab musabab aku pilih breastpump ni..

saiz

alasan utama aku pilih unimom ni sebab saiz dia yang kecik.. kecik je.. ermmm besar mane ye.. haa, korang bayangkan kotak tisu tu korang kerat dua.. kecik sikit dari tu.. haa lebih kurang tu la saiz die..

ringan

memang ringan.. angkat sebelah tangan pon bulehhh.. hahaha

tak banyak part

serius allegro ni x banyak part.. lepas guna hanya 3 part je yg kene basuh: botol, corong pump dan valve kecik tu.. sungguh mudah dan memudahkan.. nak assemble pon senang.. 2 saat je.. sangat sesuai dengan org yg pemalas cam aku ni.. ngeh ngeh..

comel

pink in color : yeahhh it is pink in color babe.. haha.. chumelll

affordable price

takdela melampau2 mahalnye macam medela tapi xdela terlampau murah.. yang sedang2 saja bak kata iwan.. aku beli dulu dekat www.myhafsah.com unimom allegro RM310 dengan switch kit RM42.. 

built in battery

pump ni jenis electric tapi ade built in battery.. kirenye bila korang pam pakai electric, bateri pon akan tercas dengan sendiri.. so next time nak pump xyah pakai electric pon xpe.. sangat practical.. boleh  pump dalam kereta.. 

boleh convert kepada manual 

yg ni adalah salah satu faktor pump ini menjadi pilihan hati.. kalau tibe2 tempat korang nak pump susu tu xde elektrik, xyah nak gabra.. boleh pump guna kuasa pada bateri.. kalau bateri dah habis, boleh switch kepada manual plak.. waaahhhhh sangat2 lah praktikalnye.. kan? kan? kan? eheee

sedutan

die ada pilihan kekuatan sedutan sampai level 7.. level 1 tu untuk let down.. lepas seminit dua bolehla increasekan level tu.. aku biasenya pegi sampai level 5 je.. eh? takkk.. bukan sebab sedutan die kuat.. xlah.. biase2 je.. i can bear until level 7 tapi lebih suka sedutan pada level 5.. yg sedang2 saja! :D

tapi ada gak yang x bestnye pump ni.. xkn semua best je iye x? 

bunyi : bunyi pump ni agak kuat la jugak..

silicone : this pump come with silicone that should be locate at the 'corong pump' tu.. bile pakai silicone ni rase best sikit sebab die macam massage2 breast kita tapiiiii kalau ada silicone ni, our precious milk suke masuk celah2 antara silicone dan breast pump.. so aku memang tak pakai pon silicone ni..

ermm tu je kot yang x best pasal pump ni.. yang lain ok je bagi aku.. oh ye, mengikut research yang aku buat, pump ni x sesuai untuk heavy duty.. so sape yg nk buat power pumping setiap hari tu boleh consider another unimom model; unimom forte yang memang sesuai untuk heavy duty.. dan unimom di brand dari korea.. so peminat2 k-pop tu silalah berebut2 membeli pam ni ye.. ada kaitan?? hahahaha

so far aku guna pump ni ok je.. yang penting rajin atau tidak mengepam.. hukhukhuk.. untuk unimom mezzo (manual), aku guna masa pantang dulu je.. malas nk bangun cari plug, aku switch je pada manual.. 

ok adik2.. mane2 yang tengah survey pump 2.. this pump is recommended! 

p/s : nanti aku masukkan gambar ye..
i tell you.. its pink in color!


 bahagian bawah


see.. comel je kan pump ni..
and oh yes.. pump ni boleh masuk ngan storage botol autumnz.. so far aku ade brand autumnz je.. tapi rasenye dengan kebanyakan storage botol pon dia boleh fit..




# update:

saya dah x pakai unimom allegro ni.. dah selamat berada dalam kotaknye semula.. sekarang spectra 3 plak yang diusung.. sebab? boles baca di sini.. juga ada review pasal spectra 3.. :)


No comments:

Post a Comment