Friday 14 March 2014

bonus pertamaku


alhamdulillah.. alhamdulillah.. alhamdulillah.. baru tadi cek akaun, duit bonus daripada shaklee dah masuk.. :)

siapa sangka saya yang dulu tak pernah terfikir pon nak berbisnes, tup2 dah dapat keuntungan dah.. baru sebulan join dah dapat jana income 3 angka.. not bad lah sebagai permulaan.. :)

siapa sangka saya dulu yang rasa meniaga ni susah dan asyik dengan alasan.. tak pandailah.. tak reti macam mana nak promotelah.. malu nak jumpa orang lah.. yang paling teruk saya malu orang tahu saya buat bisnes.. boleh macam tu?? haha.. tapi itu saya yang dulu.. agak2 kalau saya masih di pulau alasan tersebut, dapat tak saya duit terpijak tengah2 bulan ni? :)

alhamdulillah.. siapa sangka modal yang saya keluarkan hampir dua bulan yang lalu dah pon dapat pulangannya.. berganda ganda ganda ganda pulak tu.. :)

ini semua berkat tindakan saya meninggalkan pulau alasan tersebut.. kemudian berjumpa pulak dengan mentor yang hebat.. yang tak pernah lokek ilmu menurunkan segala tips dan strategi.. berjumpa dengan kawan2 di dalam group yang sangat supportive.. yang tak pernah jemu memberi perangsang dan semangat kepada rakan2 seperjuangan.. saya bersyukur Allah gerakkan hati saya untuk join mereka ini.. :)

bukan setakat bonus.. saya dapat lebih daripada itu.. silaturrahim.. ilmu.. keyakinan diri.. dapat membantu orang lain.. dan yang paling penting saya semakin dekat dengan Pencipta saya.. betul.. siapa sangka melalui bisnes saya semakin hampir kepada yang Esa.. saya semakin mencari Dia.. alhamdulillah.. :)

bisnes ini mudah kalau tahu caranya.. kalau betul mentornya.. :)









No comments:

Post a Comment