Tuesday 28 January 2014

suamiku metroseksual

pergghh.. tajuk nak kontroversi.. haha

gelak-gelak jugak.. tapi korang tau ke maksud metroseksual?? meh kita tengok apa yang dimaksudkan dengan metroseksual.


KOSMO : "lelaki metroseksual adalah lelaki yang sangat mementingkan kecantikan dan penampilan diri. Kesemuanya harus terbaik untuk dirinya. Mereka dilihat begitu mengambil berat dan menyayangi diri sendiri dan menyenangi gaya hidup metropolita"


WIKIPEDIA : 
"seorang lelaki yang menghabiskan masa dan wang membeli-belah untuk penampilan mereka"


Ada jugak aku google yang kata metroseksual ni lelaki yang mementingkan penampilan lebih daripada perempuan.. menghabiskan berjam-jam di depan cermin.. semua nak dibeleknye.. ada jugak kata lelaki metroseksual ni ciri-cirinya seaakan cenderong kepada homoseksual.. aiyooo

adakah laki aku metroseksual?? kalau tengok pada point last tu haruslah tidakkkk... suamiku lelaki sejati hokeyy.. haha.. actually suami hakak ni tak layak pon tergolong dalam golongan metroseksual ni.. saje je hakak wat tajuk camtu.. barulah ramai yang tertarik menarik ditarik.. eheh..

point sebenarnye nak cakap laki aku ni jenis yang mementingkan penampilan.. melebihi bini dia ni.. aku ni jenis yang sempoi je.. g kerja pon pakai t shirt, track suit ngan selipar je.. tak caye?? meh datang opis aku meh.. hehe.. tapi terbalik pulak ngan laki aku ni.. mementingkan penampilan orang kate.. tapi takdelah overr.. nak kene kalau over.. ;)

kalau nak shoping baju dia.. mak ai cerewetnyeee... pegi kedai sini.. masuk kedai sana.. datang balik kedai sini.. adoiii.. ada je yang tak kene.. nasib baik la dapat bini rajin melayan cam aku ni.. ngehngehngeh.. kasut ngan seluar ok sikit.. takdelah banyak sangat cekadak die.. tapi kalau baju... huiiiii aiiii.. :D

lagi satu rambut.. kadang-kadang seminggu sampai 2 kali pegi kedai macha tu.. nak gunting.. ade je yang tak kene kat mata die tu.. pada aku ok je.. pastu kalau die dah siap2 nak pegi keje ke, jalan-jalan ke.. janganlah ko usik rambut die tu.. dieelak eh.. kelakar betul la suamiku sorang ni.. lagi satu kalau bersiap memang lama dari aku.. betul wehhhhh.. 

tadi aku keluar lunch dengan beliau, die kate die dah nak hampir ke obesiti.. hahahahahaha.. memang aku gelak besar.. dah banyak kali aku cakap die dah berisi sikit (sebab aku pandai jaga :P).. tapi dia tak pecaya.. haa.. ni dah cek kat klinik kesihatan.. baru kau tau.. haha.. pastu sebokla kata nak sit up 50 kali sehari.. haha

eh aku yakin laki aku tu mampu buat senaman dengan konsisten.. die memang bab disiplin ni aku tabik spring sikit.. tak hangat-hangat tahi ayam cam aku T_T.. pastu pulak die ni memang hari2 main bola.. main bola ni ibarat makan nasik kat die.. tak main tak boleh.. kalau kitorang keluar berjalan, nak petang sikit dia mula la ajak balik.. nak kejar main bola die tuh.. huhhh.. tensen makk..

tapi aku rasa aku nk bagi sokongan la kat suami aku ni.. ehhh.. sebelum ni aku memang sokong.. 100%.. tapi ni nak tunjuk sikit sokongan aku kat die dalam misi dia menjaga kesihatan.. lagipun mana ada bini nak laki dia tak jaga kesihatan.. ye tak?? jadi aku ingat nak bagi dia something la..  

something apa?? haaa.. nanti aku story..

stay tuned :) 


No comments:

Post a Comment