Monday 8 June 2015

my new bestfriend spectra s9+

Assalamualaikum semua..

Alhamdulillah, semalam genap 5 bulan umur hero saya, Haziq Qayyim.. Genap juga 5 bulan perjalanan penyusuan exclusive kami.. Ada lagi 19 bulan untuk saya berjuang.. Insyaallah, segalanya dipermudahkan..

Bestfriend saya sepanjang perjalanan penyusuan ini semestinya breastpump.. Mine is spectra s3.. Banyak betul jasa s3 ni.. Daripada Hana sampailah Haziq.. Tak pernah buat hal.. Sentiasa sedia berkhidmat.. Hehe

Baru-baru ni, saya tambah lagi seorang bestfriend.. Spectra s9+.. Bukan sebab s3 dah tak diperlukan.. Tapi bak kata pepatah, berkawan biar seribu.. Hahaha



My new bestfriend



Beli s9 ni bukanlah dek kerana godaan nafsu semata-mata sebab pam ni kiutt.. Tapi lebih kepada keperluan.. S3 yang ada masih berfungsi dengan baik, tapi s3 kan besarrr.. berattt.. tak ada built in batteryyy.. Jadi susah nak bawak ke sana ke mari especially bila kena pergi meeting/kursus/seminar.. So saya decide untuk cari pam kedua yang lebih portable dan ada built in battery atau boleh guna power bank..

Dan spectra s9 ni bukanlah pilihan pertama disebabkan harganya yang agak mahal.. Pilihan asalnya adalah di antara lacte duet dengan malish ilaria.. Review dua pam ni memang agak mengujakan..

Then saya pm beberapa seller untuk dapatkan detail bagi dua pam ini.. Tapi ada seorang seller tu advise saya untuk ambil spectra m1 atau s9 bila tau saya pakai spectra s3.. Katanya, mengikut pengalaman, brand spectra lebih tahan.. Dan sebab saya dah biasa dengan suction s3, jadi takut tak sesuai dengan brand lain yang mana sedutannya lebih lembut,,

Saya pon dah mula berbelah bahagi.. Adoiii.. Kalau ikutkan nafsu, memang nak rembat je s9.. Tapi rasa membazir pulak beli yang mahal sebab saya dah ada my kesayangan s3.. Jadi saya tekad nak ambil spectra m1..

Tiba-tiba saya terrrrnampak dekat Lazada spectra s9+ pada harga yang sangatttt murah berbanding harga yang saya survey.. RM416 jee.. Murah kan.. Sebab yang ni shipped from oversea.. Jadi masa yang diambil untuk sampai ke tangan buyer agak lambat sikit... Takpela.. Janji murah.. Haha.. Rata-rata yang saya survey semuanya RM700 ke atas.. Jimat RM300 tuuu.. Ibarat bulan jatuh ke riba, saya tak pikir panjang.. Terus order..

Dalam 2 minggu jugaklah tunggu ketibaan puan s9 ni.. Dah sampai, sterilekan part-part dia.. Next day, terus bawak office untuk cuba.. Hasilnya tak mengecewakan.. Hehe.. Lebih kirang je dengan s3.. Tapi masing-masing ada kelebihan yang tersendiri.. :)

Review mengenai spectra s9+ ni saya akan buat dalam next entry ye.. Stay tuned!

My hero

Oh ya, lepas saya received parcel s9 tu, tengok harga di Lazada dah naik sikit.. RM450.. Tapi still murah.. Bagi yang nak beli, boleh tengok di sini..
And nak ingatkan, kalau beli dari seller ni, bear in mind dia diposkan direct dari Korea.. Jadi manual pon dalam bahasa Korea.. Tapi jangan risau.. S9 ni senang gilerrr nak guna.. Tak perlu manual pon.. Pejam mana pon boleh pasang.. Hehe


***************************


4 comments:

  1. Hi, link to lazada tu dah tak valid..ingat lagi tak nama seller yg jual s9 tu. Tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi.. Oh ya, sebab saya click masih lagi valid.. :) BTW nama seller tu GN ESTORE..

      Delete
  2. salam, nak tanya, warranty ada x?

    ReplyDelete
  3. salam, nak tanya, warranty ada x?

    ReplyDelete