Wednesday 12 November 2014

testimoni kawan saya ambil alfalfa sebagai milk booster

minggu lepas saya berjumpa dengan kawan saya, kama sebab nak bagi consultation tentang supplement yang dia dan kawan-kawan beli.. biasanya kami kalau berjumpa memang sembang panjang.. tapi sebab masa tu saya tengah rushing nak balik rumah sebab dah tak sabar-sabar nak jumpa hana, sembang pon sekejap je..

hana si book lover
kama ni macam saya jugak.. anak baru setahun dah pregnant anak kedua.. so sempatlah saya korek-korek kehidupan dia bila dah ada dua orang anak ni.. hehe nervous weh tak tau apa nak expect.. anak baru sorang pon dah kelam kabut.. macam mana la dah ada dua orang anak nanti.. hehe.. tapi no worries.. percaya dan yakin dengan diri sendiri!! :) sembang pon tak banyak.. lebih kepada ragam dan keletah anak-anak.. penat tapi menghiburkan.. :)

kemudian masuk pulak bab penyusuan.. saya tanya dia, sumaiyah anak yang first masih menyusu badan lagi tak? katanya masih, tapi bukan menyusu sangat.. cuba dia suka 'memerap' je.. and kadang-kadang si sumaiyah ni nak menyusu sebab jeles tengok adik dia menyusu..

jadi, bila dua-dua dah menyusu, tak sempat nak buat stok kalau di rumah.. harapkan mengepam di office jelah..

'cukup susu tak kama?' ni soalan standard bila ibu-ibu bersembang pasal penyusuan ni.. hehe.. and alhamdulillah, katanya cukup.. memang kene disiplin pam di office.. tak boleh skip jadual mengepam.. air kena minum banyak.. dan alfalfa jangan lupa..

kama ni awal-awal kelahiran anak kedua dulu tak ambil pon alfalfa.. anak dah 3 4 bulan, baru ambil.. alhamdulillah katanya memang banyak beza sebelum dan selepas ambil alfalfa.. bila ambil alfalfa, cepat je breast rasa penuh.. pam pon banyak hasil.. and dah tak perlu risau lagi takut stok susu tak cukup untuk anak-anak.. gembira saya dengar sebab saya yang cadangkan kepada kama untuk ambil alfalfa.. alhamdulillah, alfalfa membantu.. :)

sempat dia nasihatkan saya untuk tanam azam untuk fully breastfeed anak kedua ni dari sekarang.. yela, dia tahu saya tak berjaya nak fully bf hana.. susu tak cukup.. dulu-dulu tak kenal alfalfa lagi.. hukhuk.. katanya, berbeza anak yang minum susu ibu ni dengan yang minum formula.. memang nampak jelas perbezaan daripada segi tumbesaran dan perkembangannya.. iyelah kan, susu ibu ni kan yang terbaik.. kaya dengan EPA dan DHA.. memang sangat-sangat diperlukan untuk tumbesaran dan perkembangan otak bayi..

memang berkobar-kobar semangat saya untuk fully bf anak kedua ni.. yakin susu cukup.. gagal untuk fully bf anak yang pertama tak bermakna kita harus give up untuk anak yang kedua dan seterusnya kan? :)

bagi ibu-ibu yang pernah gagal untuk menyusukan sepenuhnya anak mereka seperti saya, dont give up.. yakin dan terus berusaha.. sekarang banyak dah milk booster yang mampu boleh membantu kita dalam perjuangan ini.. insyaallah, doa banyak-banyak semoga niat murni kita dipermudahkan.. :)

pilihan saya semestinya set penyusuan shaklee.. alfalfa dan esp.. sebab saya yakin dengan produk shaklee dan terlampau ramai yang telah mengakui keberkesanan set penyusuan shaklee ini.. google je testimoni set penyusuan shaklee.. berlambak keluar.. takpun anda boleh baca di sini dan sini..


semoga niat suci saya dan ibu-ibu di luar sana untuk memberi yang terbaik kepada anak-anak seperti yang telah disyariatkan kepada kita akan dipermudahkan olehNya.. insyaAllah..


*****************************

hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan konsultasi lanjut mengenai 
supplement yang sesuai untuk anda seisi keluarga..
Musalmah Nasardin
SID 1105503
013-3444633 / 013-6554633
musalmahn@gmail.com
fb page : Kedai Ubat Anda

No comments:

Post a Comment