Thursday 12 December 2013

demam nak pandai?

mesti korang pernah dengar kan? bila anak kita demam, mak2 kita akan cakap
'ala kesian cucu nenek demam.. xpe.. demamlah cu.. demam nak pandai ni..'
demam nak pandai? hahah sound macam tak logik.. tapi kadang-kadang kata2 orang tua ni ada benarnya.. almaklumlah.. mereka kan lebih makan garam dari kita... ihikkss..

aku pon ada pengalaman.. tapi xtaulah ade kaitan ke idak.. haha..

ceritanya begini.. aritu hana demam.. 3 hari demam.. on off.. siang suhu turun bila malam suhu tinggi.. pakej dengan batuk dan selesema.. siap muntah-muntah lagi.. alahai anak mama... ni first time hana batuk.. bila baik je demam, hana dah pandai sesuatu.. pandai ape? jeng jeng jeng...

pandai mengamuk! hahaha.. sebelum ni hana memang suka main kunci.. kalau aku nak alihkan perhatian dia aku akan bagi kunci.. tapi tak selalu.. dan tak lama.. dah agak2 dia nak sumbat kunci dalam mulut.. aku ambik simpan.. dia ok je.. tapiiiiii... sekarang ni kalau aku ambik kunci dari dia terus menangis.. siap lentik2 badan lagi tanda protes.. ade sekali tu siap angguk2 kepala lagi.. ya rabbi anakkuuuu.. hahaha..

ade sekali tu aku dirikan dia atas meja solek.. pastu die mula tunduk nak capai barang2 atas meja tu.. sebelum ni tak pernah pulak.. aku pon angkat die bawak tempat lain.. ya allah terus dia menangis.. melentik2 badan.. hadoiiii anak mama ni.. bande2 ni semua aku memang perasan terjadi lepas je dia baik dari demam tu.. sooo.. adakah demam hana aritu disebabkan mahu pandai...? emmmm.. no komen.. hahaha

hana.. hana..


muka budak demam

oh ye.. lepas baik dari demam, badan hana dah susut sikit.. especially kat pipi bambam tu.. mama kene usaha bagi naik balik ni.. huh!

No comments:

Post a Comment