Showing posts with label Vita-C Plus. Show all posts
Showing posts with label Vita-C Plus. Show all posts

Saturday, 1 November 2014

supplement terbaik untuk ibu mengandung

Assalam semua.. alhamdulillah, kandungan dah masuk bulan ke 7.. dan semuanya ok.. minggu lepas baru buat scan 4d di klinik thong, bahau.. unfortunately,  kedudukan baby songsang pulak masa tu.. jadi tak dapatlah nak capture muka handsome baby mama.. :) tapi alhamdulillah,  yang lain-lain semua ok.. baby pon berkembang seperti yang sepatutnya.. alhamdulillah..

Since saya ni pengedar sah shaklee, so ramailah yang dok usya-usya, jeling-jeling saya ni ambil tak supplement shaklee semasa mengandung ni.. ke dok promote kat orang je padahal diri sendiri tak ambil.. krik krik krik..

Saya tau ramai distributor shaklee yang macam tu.. pung pang pung pang promote kata supplement shaklee elok la.. bagus la.. berkesan la.. tapi hakikatnya mereka sendiri tak pernah consume.. bukan setakat shaklee, produk lain pon sama,, as for me, kita kenalah jujur dalam berniaga ni.. kalau kita sendiri tak tau atau tak yakin dengan produk yang kita jual, camne pulak kita nak jual and yakinkan orang, ye tak? :) honestly saya sendiri dah jatuh cinta dan yakin dengan supplement shaklee.. sebab tu saya yakin nak syorkan pada orang lain.. no doubt at all.. :)


Bila dapat tau je positif mengandung, memang saya bersemangat nak consume set kehamilan shaklee.. excited nak rasa sendiri mengandung dengan supplement shaklee.. dulu waktu mengandungkan hana, ambil ubat klinik je.. tak kenal lagi shaklee masa tu.. 

And memang rasa perbezaannya bila ambil supplement shaklee ni.. bukan setakat rasa je, malah terbukti ada perbezaannya.. especially bab hb.. alhamdulillah pregnant kali ini memang tiada masalah hb.. nurse pon perasan perbezaan mengandung yang dulu dengan sekarang.. iyelah, kalau dulu memang sokmo hb low.. muka pon pucat je.. huhuhu

Selain tu ada beberapa lagi perbezaan yang saya rasa.. boleh baca perbezaan mengandung anak pertama dan kedua saya di sini.. :)

So, apa supplement shaklee yang saya ambil sepanjang kehamilan kedua ni? ;)



Vitalea
Inilah asbab kepada kecemerlangan hb saya dengan izin allah.. alhamdulillah.. hb tak bermasalah and rasa bertenaga je sepanjang hamil ni.. sampai boleh junglr trekking lagi.. :)

B complex
Yang ni sebagai sumber asid folik.. asid folik ni semua orang tau penting diambil oleh orang mengandung.. and b complex juga boleh bantu kawal mood kita.. so no more mood swing ketika mengandung.. hehe

Vita c
Yang ni ambil bersama vitalea untuk bantu serapan iron dalam vitalea..and vita c lah ubat selesema saya.. kalau tetiba hidung and tekak rasa lain macam je, cepat-cepat saya telan vita c.. alhamdulillah, sepanjang mengandung ni tak pernah lagi saya ambil sebarang ubat.. say no to drugs.. :)

3 serangkai yang setia menemani saya di office.. letak depan mata, baru tak terlupa.. :)

Ostematrix
Ostematrix ni penting diambil oleh ibu yang sedang hamil especially bagi yang kurang minum susu seperti saya.. selain sebagai sumber kalsium,  ostematrix ni lah penawar sakit belakang saya.. almaklumlah, tidur dengan perut boyot sambil nak menyusukan si hana sepanjang malam memang mencabar kesihatan tulang belakang saya.. selain tu, setakat ini saya belum pernah lagi kena kaki cramp.. thank you ostematrix. . :)

Esp
Yang ni saya ambil kalau tak sempat nak breakfast.. bancuh je milo bersama esp, insyaallah segar bertenaga sampai waktu lunch.. selain tu, ingat tak saya pernah cerita saya kena gastrik masa mengandung kali ni.. esp inilah penyelamat saya..

Ada jugak ibu mengandung yang mengalami sindrom kemalasan.. nak buat itu malas.. nak buat ini malas.. rasa nak baring je 24 jam.. alahai.. jangan jadikan kehamilan sebagai alasan untuk kita bermalas-malasan ye ibu-ibu hebat semua.. bancuh esp, insyaallah, bertenaga je.. ramai yang kata macam ni termasuk emak saya.. kalau sarapan dengan esp, laju je buat kerja rumah.. tapi emak saya tak adalah mengandung.. ;)

Performance drink
Waktu awal-awal mengandung, saya adalah mual and angin sikit-sikit.. sikit je, tak teruk mana pon.. tapi sikit pon tetap rasa tak selesa.. nak buat kerja pon tak selesa.. one day saya try bancuh pd yang memang sedia ada dekat rumah.. bancuh masuk dalan botol and bawak pergi office.. amazingly, memang kurang betul rasa mual saya bila minum pd.. so lepas tu, memang pd jelah saya usung ke sana ke mari.. hehe.. another supplement yang boleh mengurangkan rasa mual ialah peppermint-ginger plus.. tapi yang ni saya tak pernah ambil lagi..

Alhamdulillah.. mengandung kali kedua ni lebih mudah dengan bantuan supplement shaklee.. saya tak kata mengandung kali pertama itu sukar.. setiap kehamilan itu ada kemanisan yang tersendiri.. tapi ialah, dulu saya ada seorang je yang nak kena jaga - encik suami.. bila pregnant, dia yang jaga saya.. hehe.. tapi kali ini hana perlukan perhatian dan kasih sayang mamanya ini selain daripada encik suami.. jadi saya perlulah jaga diri dengan sebaik mungkin.. :)

Bagi saya, inilah supplement terbaik yang perlu diambil oleh ibu mengandung.. semulajadi, sihat dan selamat.. doktor pon ramai yang telah mengakuinya termasuklah dr. zubaidi.. boleh baca kupasan beliau mengenai set kehamilan shaklee di sini ye.. :)

Insyaallah semoga saya diberikan kesihatan yang baik sehingga putera dalam perut ini selamat dilahirkan.. aminn.. :)

kak yong hana yang semakin hari semakin bijak.. :)

*****************************

hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan konsultasi lanjut mengenai 
supplement yang sesuai untuk anda seisi keluarga..
Musalmah Nasardin
SID 1105503
013-3444633 / 013-6554633
musalmahn@gmail.com

fb page : Kedai Ubat Anda

Wednesday, 19 March 2014

RAWAT RESDUNG ANDA DENGAN SHAKLEE




APA ITU RESDUNG


Istilah Perubatan Tradisional - Ia merupakan kerengsangan hidung yang boleh menyebabkan hidung dan organ-organ lain menjadi gatal dan menimbulkan ketidakselesaan.

Istilah Saintifik - Merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit. Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan kulit muka. Virus ini turut mengalir bersama darah yang boleh menjadi punca kepada kerosakan organ-organ tertentu dalam badan. 

Resdung atau seduan(sinusitis) adalah sejenis penyakit yang mudah berjangkit dalam waktu yang singkat apabila daya tahan penyakit atau antibodi seseorang itu lemah dan tidak dapat menahan kuman resdung / hama) yang terus merebak dalam tubuh pesakit.


TANDA-TANDA RESDUNG

- Hidung selalu tersumbat
- Sakit atau rasa berat muka terutama pada kawasan di antara mata
- Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang
- Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan
- Gejala alahan hidung seperti bersin, gatal hidung dan telinga
- Rasa gatal pada bahagian bawah kulit terutama di bahagian pipi, mata dan dahi
- Rasa bengkak dan sakit pada bahagian dalam hidung
- jerawat yang berpanjangan pada muka dan belakang badan

KEMUDARATAN RESDUNG

• Jangkitan nanah dikawasan sekeliling mata
• Jangkitan otak
• Sakit tekak yang kronik
• Jangkitan tulang muka
• Memburukkan keadaan lelah
• Berdengkur secara kronik
• Menyebabkan jangkitan telinga dan tonsil
• Alahan hidung
• Selsema biasa yang melarat



SET RESDUNG/ALAHAN SHAKLEE


Vita-C 
- bertindak sebagai anti histamin tanpa kita perlu alami side effect kalau kita ambil drugs/ubat anti histamin
- menstabilkan pengeluaran histamin dlm tubuh
- membantu mencegah penyempitan tiub bronkiol
- meningkatkan fungsi sistem pertahanan badan dan sel darah putih
- mempercepatkan pertumbuhan tisu

Alfalfa
- mengurangkan keradangan

B Complex
- pemuliharaan selaput lendir dan bantu pengeluaran antibodi badan
- bantu binaan protein dlm tubuh
- membantu hati menghasilkan glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan sel-sel mati
- memelihara sistem saraf dan berfungsi sebagai anti-stress


TESTIMONI SET RESDUNG SHAKLEE












ingin mendapatkan supplement yang sesuai dengan anda dan keluarga?
hubungi saya untuk:


FREE CONSULTATION
BEST PRICE..BEST PRICE..BEST PRICE
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE


Musalmah Nasardin
SID 1105503
013-3444633 / 013-6554633
musalmahn@gmail.com